Proteinrige bananmuffins | Protein packed banana muffins

Bananbrød med protein & kaffe | Banana bread with protein & coffee

Proteinrige, søde og svampede skiver <3 (English recipe below)

Efter min sidste succeskreation med det nye proteinpulver fra Bodylab, kunne jeg altså ikke stå tilbage for endnu et projekt 😉

Den nye smag “Chocolate Banana” er simpelthen så lækker og autentisk, så jeg kunne ikke andet end forestille mig, at den ville fungere genialt i et bananbrød. Jeg har jo efterhånden delt opskrifter på et par stykker herinde, men det er faktisk første gang, at jeg tilsætter proteinpulver til det herlige bagværk 🙂

Og resultatet? – Intet mindre end fantastisk selvfølgelig! 😉 Brødet er blevet noget så svampet, og så har den bare en masse lækre smagskombinationer kørende for sig. For udover proteinpulverets sødme er der ligeledes delikate kokosnoter fra affedtet kokosmel at spore.

Faktisk har jeg også tilsat kaffe til dejen, da jeg er blevet helt vild med den smag, den ellers bitre drik bidrager med i søde sager. Min seneste kaffebrownie blev da også en sådan succes, at den helt sikkert skal laves meget snart igen! 😀

Til 1 brød / serves 1 bread:

  • 300 g. havregryn / 300 g quick oats
  • 150 g. mælk (din foretrukne variant) / 150 g milk of choice
  • 40 g. Bodylab Whey 100 Chocolate Banana40 g protein powder (I used a chocolate banana flavoured whey)
  • 20 g. fedtreduceret kokosmel / 20 g defatted coconut flour 
  • 4 tsk. instantkaffe + 2 dl. kogende vand / 4 tsp instant coffee + 2 dl boiling water
  • 2 æg / 2 eggs
  • 2 bananer / 2 bananas

Start med at opløse instantkaffen i det varme vand. Prop nu denne sammen med alle de øvrige ingredienser på nær kokosmel og den ene banan i din foodprocessor og blend indtil flydende. Tilsæt så det affedtede kokosmel og blend til det er inkorporeret i massen. Hæld dejen over i en brødform beklædt med bagepapir, pynt med den sidste banan og bag brødet ved 200°C i 40 minutter. Befri brødet fra bagepapir og sæt til afkøling på en bagerist. Opbevares efterfølgende i en frostpose på køl <3

English:

Start with dissolving the granulated coffee in the hot water. Then pop it along with the rest of the ingredients – except from 1 banana and the defatted coconut flour – into your food processor and blend until liquid. Add in the coconut flour and blend until completely incorporated. Pour the dough into a loaf tin lined with parchment paper, decorate with the saved banana and bake the bread at 200°C for 40 minutes. Release from parchment paper and let cool on a baking rack. Store the bread in a freezer bag in the fridge afterwards <3

(Indlægget indeholder affiliate links)

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Proteinrige bananmuffins | Protein packed banana muffins